wie genoeg verbeelding heeft, bekijkt de wereld als een uitdaging...

Kunst is één van de belangrijke pijlers van mijn bestaan. Kunst heeft voor mij meerdere facetten: * kunst maken (zelf doen), * kunst kijken/ beleven, (werk van anderen) * kunstonderwijs (met name voor de basisschool) * ...

Zelf doen: Ik teken, schilder, maak glasobjecten (fusing), maak meubels, giet brons, fotografeer...

Kunst kijken/beleven: architectuur, muziek, toneel, film... Reis de (kunst)wereld rond en beleef de mogelijkheden... je leert verder kijken dan jouw neus lang is... je breekt dan uit vastgelegde patronen... je geeft jezelf de ruimte... Schoonheid bestaat. Kwaliteit ook!

Kunstonderwijs: Als docent 'beeldend' probeer ik studenten zover te krijgen dat ze hun leerlingen in de  basisschool leren te verbeelden. Verbeelden van de eigen (binnen)wereld. Zoiets staat ook in de kerndoelen basisonderwijs. Verbeelden staat onder druk: aan de ene kant zijn er de 'belangrijke' vakken als rekenen en taal. Aan de andere kant is het beeldend onderwijs in de basisscholen teveel vormgegeven vanuit het voortgezet onderwijs. Een analytische benadering hoort niet op de basisschool thuis; basisschoolleerlingen moeten 'verhalen' vertellen, moeten  kunst leren kennen, moeten als het ware  in kunstwerken kruipen om  de geest van het kunstwerk  te ontdekken, te ervaren, te beleven... met kunst wordt de (innerlijke) wereld  ontdekt...

Onderwijs is één van de belangrijke pijlers van mijn bestaan. Onderwijs heeft voor mij meerdere facetten: * geven * krijgen * organiseren

Onderwijs geven: wat is er mooier om met een groep studenten te werken...

Onderwijs krijgen: elke dag leren, er zijn geen grenzen

Onderwijs organiseren: beschouw een team, een organisatie  als een palet vol met verf... het schilderij moet ruimte krijgen om zich te tonen, ik als schilder weet waar ik heen wil en toch heb ik niet alles in de hand; het schilderij, de verf heeft een eigen wil: de kunst is daar naar te luisteren....