Text/HTML

Een kind tekent. Het kind toont zijn eigen denken, zijn eigen gevoel of ervaringen, in binnen of buitenwereld. Het kan dan ook niet anders dat dit goed is!!! Laat je inspireren door de Stip van Peter H. Reynolds 

 

Dat wat het kind gemaakt heeft is het startpunt van de leerkracht die het kind verder wil helpen. 

De kunst van het onderwijs is het kind te stimuleren de volgende stap te laten maken. Die stap is natuurlijk afhankelijk van de interesses van het kind, zijn afhankelijk van de mogelijkheden van het kind en zijn misschien wel afhankelijk van dat wat er speelt in de actualiteit. Het leerlandschap toont die mogelijkheden op zowel verbeeldend niveau als op technisch niveau. De kunst is ‘de stap’ verbonden te houden met de tekening, zodat het kind de verbinding tussen het eigen werk en de volgende blijft zien.

In het midden de tekening van het kind, daarom heen  de mogelijkheden die gezien worden en waar op gestuurd kan worden afhankelijk van het kind  en het moment. (Met dank aan Marielle Malestein)

    

Sandra de Stigter    Willemijn de Graaf     Femke Drost            Laurie Hinfelaar      Mark de Graag

     

Silvana van Bemmelen     Jill Zwierst        Tessa Verkuil         Diana Visser                 Krista vd Straten

     

    Elsa van Ginkel                     Aafke                       Thom Jager          Maarten Hartman       Flore Donker

   

    Cody Wijkhuijzen           Nienke Boonekamp                Dewi Driesen                    Melissa Ris

  • er volgen er meer