Verhalen

Verhalen 

Werken met kinderen in het onderwijs geeft aanknopingspunten voor heel veel tekeningen. Ook voor kinderen begrijpbare tekeningen. 

Nieuwsgierig? Kom kijken in mijn atelier 

of

bezoek mijn

webshop

https://www.inodegroot.com

Ik en papa

Papa en ik gaan fietsen. De krant moet mee.  Papa en ik en de krant. Ik mag de weg vertellen. Ik zie door mijn krantverrekijker een onbewoond eiland. Papa  brengt ons daar want papa is een held. We varen met een krantbootje naar het eiland, we trekken het bootje op het droge, we vluchten ... , we schuilen  ... lang verhaal kort; we staan de volgende dag samen in de krant.


Schouwburg

'Een paard... geef me een paard... je mag alles hebben, als ik maar een paard...' Hoogtepunten uit de schouwburg. Dans en zang, toneel.

Jozef van den Berg maakte grote indruk. Hij  blies 'Stokje' leven in; een portemonnee liet hij blaffen als een gulzige wolf. Jozef is mij dierbaar; hij voerde zalen mee... Ik ging mee.


Wie ben ik

Leren brengt per definitie onzekerheid met zich mee. Je leert namelijk iets dat je nog niet weet.  Niet weten  maakt onzeker. Je zal moeten uitproberen, je zal moeten experimenteren, je zal moeten ervaren... en daar horen fouten maken bij ... Geef mij de ruimte om te zoeken, niet te weten en te ontdekken wie ik ben.. 


Morgen ben ik jarig

Het duo 'Lang en gelukkig'. schreef een pracht lied voor mij toen ik jarig was. De beginzin: 'Morgen ben ik jarig, morgen ben ik nog niet jarig, morgen ben ik jarig dus gisteren niet...' en verder gaat het over een kameel die wij vinden en dat de kameel ons niet vindt.


Muziek

Ik wil mijzelf  spelend op mijn Yas23 tekenen. Ik sta voor de spiegel en al spelend in de spiegel teken ik...  Je moet verstand hebben van wat je tekent. Kinderen leren langzaam maar zeker steeds meer de werkelijkheid zien en weergeven. Kennis gaat de waarneming vooraf en leren begint met waarnemen... zo'n lastig verhaal.